de water4ruimte spel methodiek
De water4ruimte spel methodiek is een veelzijdig, interactief communicatiemiddel gebaseerd op geavanceerde gaming principes, dat bestaat uit en een fysiek speelbord. Het is een op spelprincipes gebaseerd instrument dat doet leren en accepteren. Het kan eventueel ook ingebouwd worden in een softwareapplicatie.
De water4ruimte spel methodiek is inzetbaar als hulpmiddel voor nationale en regionale overheden, leer- en trainingsinstituten (scholen, HBO, universiteiten en musea), NGO’s, industries en beleidsmakers als communicatiemiddel. Het start, stimuleert en stuurt discussies over complexe problemen die met het inrichten en gebruiken van ruimte te maken hebben.
De eerste grote kracht van de water4ruimte spel methodiek is dat het de onderwerpen visualiseert in (digitale) kaarten en pionnen om zo op een inzichtelijke manier de spelers de te communiceren plannen/initiatieven te laten ervaren. De tweede kracht is dat mensen continu gestimuleerd worden te discussiëren en een mening te vormen, hetgeen leidt tot bewustwording van het probleem.
Het is geschikt:
- als communicatie middel voor het verkrijgen draagvlak
- mediator bij open plan processen
- bij het ontwikkelen van toekomstscenario’s
- als leermiddel om inzicht te verkrijgen in complexe problematiek
- als communicatie interface bij groepssessies
De water4ruimte spel methodiek maakt gebruikt van geavanceerde spelprincipes om de gebruikers de problematiek en de consequenties van ingrepen te laten ervaren. De spelers zijn interactief, ook met elkaar. Ze dienen continu met elkaar te communiceren.